verslag 3 - Reisverslag uit Woollahra, Australië van Manon Pilkes - WaarBenJij.nu verslag 3 - Reisverslag uit Woollahra, Australië van Manon Pilkes - WaarBenJij.nu

verslag 3

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 Maart 2014 | Australië, Woollahra

Verslag 3

We zijn toen doorgereden naar kings canyon ook een groot gebergte. De meeste wandelroutes waren afgesloten vanwege het warme weer, behalve de korte. Die zijn we dus gaan lopen.
Voor de warmte en de vliegen vond ik die ook lang zat.
We zaten eerst te twijvelen of we door zouden rijden naar alice springs wege alle pech, maar hebben dit gelukkig uiteindelijk wel gedaan.
Savonds rond 6uur kwamen we aan we gingen even een rondje met de auto want er werd ons afgeraden hier savonds rond te lopen.
Nadat we even wat wifi hadden getapt bij de mac en besloten weer verder te rijden, kwam een van me reisgenoten erachter dat hij de sleutel niet bij zich had. Maar wij hadden hem ook niet. Deze zat kennelijk nog in het contact.
Onze enige optie was dus savonds door alice springs te lopen en zoeken naar een politiestation. Ik snap wel waarom ze af raden savonds rond te lopen. Een groepje abpridginals liepen langs en een ervan riep: " money money money, speak englisch white motherfucker." overal op straat liepen aboridginals die je aanstaarde.
We zijn veilig aangekomen bij het politiebureau zei belde een locksmid en die heeft onze auto open gekregen.

14 maart
De volgende ochtend zijn we optijd weer naar alice springs gereden om een souveniertje te halen. Dit keer deden de aboridginals niet raar. Ze stonken alleen ontzettend. En niet een, nee allemaal! Ze hingen ook nu nog allemaal opstraat, en keken je het liefst weg.
Nadat we de souveniertjes hadden die we wilden zijn we weer richting het zuiden gereden.
we aan kwamen op de rest area hebben we de tent opgezet en besloten we de buitentent niet vast te maken, het was toch windstil.

15 maart
Vanmorgen werden we rond 6u wakker doordat de buitentent zo aan het wapperen was. Deze hebben we daarom toch maar even vastgezet.
Nadat ik bijna weer in slaap viel leek het alsof ik gedonder hoorde. Na nog een keer goed luisteren wist ik het zeker, het begon te onweren en we stonden op een open veld.
We hebben daarom zo snel mogelijk alles ingepakt voordat het zou losbreken.
De laatste spullen letterlijk in de auto gegooid en toen kwam het los het ging flink tekeer zowel onweer als harde regen.
We zijn toen geljk maar verder gereden en hadden een broodje in de auto klaargemaakt.
Halver wege de route zijn we gestopt bij een rest area waarvan we wisten dat die een douche had. Daar even heerlijk gedouched en toen weer verder gereden.
Ik heb deze rit weer veel geslapen. maar dat ik even wakker werd en uit het raam keek, zagen we struisvogels.
Savonds begon het wat te regenen dus zijn we even in de auto gaan zitten met een wijntje erbij.

16 maart
Vandaag werd ik wakker op een zacht luchtbed. Toen eerst even naar de toilet gegaan. Dat ik terug liep zag ik een groepje kangaroes op het veld staan. Daarna hebben we het luchtbed opgepomt en ben ik verder gaan slapen.
Rond 10 uur zijn we er toen uitgegaan hebben we wentelteeftje gebakken en zijn we rustig aan alles in gaan pakken.
Ook vandaag hebben we heel wat km gemaakt, richting melbourne.

17 maart
We hadden besloten om weer op een zelfde rest area te staan waar we eerder hadden gestaan. We wisten dat daar een openhaard was en een douche.
Eerst heb ik voor mezelf toen een heerlijk wijntje gekocht inplaats van die zure goon.
En savonds bij het eten en bij de openhaard heb ik hier heerlijk van genoten.
Savonds dat we naar bed wilden, liepen we eerst nog even naar een openveld.
Er was ons de keer hiervoor verteld dat ze kangaroes hadden gezien. En inderdaad dat we er heen liepen zagen we een aantal schimmen springen.

18 maart
Sochtends hadden we rustig aangedaan, eerst een lekkere warme douche genomen en toen een lekker eitje gebakken.
Nadat we alles hadden opgeruimd zijn we richting phillip island gereden.
De weg er naartoe weet ik weinig van omdat ik lag te slapen. Maar dat ik wakker werd stonden we ineens bij de ferry. Dit was niet helemaal gepland maar de tomtom stond niet helemaal goed ingesteld.
Het was dus niet anders omrikden zou te ver zijn. Ach ook wel leuk ommee te maken om via de ferry naar de andere kant te gaan. We moesten alleen wel even wachten voordat we erop konden.
Dat we al even op de ferry zaten en er bijna waren, werd er omgeroepen dat er wen groep dolfijnen voor de boot zwom. We zijn daarom naar buiten gegaan en zagen de dolfijnen voor de boot uit het water springen en spelen. Dit maakte het ritje met de ferry helemaal goed.
Dat we weer op land stonden, zijn we richting een rest area gereden.
Dat we de tent op wilden zetten, brak het elastiek van de stokken en het was te donker om daar goed naar te kijken. We zijn toen maar in de auto gaan slapen.

19 maart
We hebben rustig de tent stokken bekeken en besloten nog een avond te blijven, en daarom smorgens de tent opgezet en het luchtbed opgepomt.
Daarna zijn we richting phillip island gereden.
Dat we daar aan kwamen hebben we eerst bij een informatiepunt gevraagd wat er te doen was en over de pinguin parade want daarvoor gingen we naar philip island.
We hebben toen eerst een kaartje gehaald voor de parade. Daarna zijn we een dorpje ingegaan hebben wat boodschapjes gedaan en zijn aan het strand wat gaan eten. Het was nog erg vroeg dus beloten we nog even langs de gp van het island te gaan en zijn zo doorgereden naar een plek waar informatie staat over het eiland en de dieren die hier leven.
In het goede seizoen zou je hier ook walvissen en orkas kunnen zien.
Dat we een rondje liepen langs het gebouw en het punt waar je walvissen kan zien, zagen we de eerste 3 pinguins.
Het liep al aardig tegen etenstijd aan en besloten op de parkeerplaats bij de pinguin parade wat eten te maken. Onderweg daarna toe zagen we hier en daar een walibi rondspringen.
Om half 7 gingen we richting de parade. Het was toen al ontzettend druk. Tot 8uur hebben we toen in de kou gezeten wachtend tot de pinguins uit het water zouden komen.
Om kwart over 8 ongeveer kwameb de eerste groepjes pinguins. Het was best hilarisch om een groep van ongeveer 100 wachelende beestjes in een keer over het strand te zien rennen. En dat op meerdere plekken in totaal z'n 1000 pinguins.
Rond kwart voor 9 hadden we het wel gezien en waren de meeste pinguins aan land. We zijn toen weer naar de rest area gereden.
We werden gewaarschuwd rustog te rijden ivm de walibis. Ook niet voor niks dat clint de grote lichten van de auto aan deed stond er opeens een walibi naast de auto en langs de kant van de weg hebben we er ook een aantal zien staan. We waren daaron blij dat we van het eiland afwaren zonder een walibi te hebben aangereden.
Onderweg lag ik zoals gewoonlijk lekker te slapen tot ik opeen wakker word omdat clint op de rem trapt. Er liep ineens een wombat voor de auto langs. We waren daarom snel uitgestapt om proberen een foto te maken maar dit was niet gelukt. Dat we net in de auto zaten liep er verder op een over de weg wij daarom weer snel de auto uit maar helaas geen foto kunnen schieten van deze schuwe beestjes.
Aangekomen op de rest area hebben we het slappe luchtbed nog even goed opgepomp.
Een van me reisgenoten moest nog wat pakken uit de auto. Komt terug en bedacht zich dat hij nog wat was vergeten, hij vroeg aan mij de sleutel. Ik zei dat hij die net had omdat hij daarvoor in de auto was geweest.
Hij pakte zijn mobiel voor een lichtje en zag de sleutels op de stoel liggen en alle deuren waren op slot. 2e keer in een week. Ik maakte me niet druk en ben gaan slapen.

20 maart
Wakker worden omdat je met je heup op de grond ligt. Het luchtbed was nu echt goed zacht. Om 4uur daarom even oppompen om vervolgens om 6uur weer het zelfde wakker te worden. Toen nog maar een keer het luchtbed opgepomp. Om 8uur was het weer zo en zijn we er maar uitgegaan.
Ik heb het luchtbed uit de tent gehaald, nog een beetje opgepomt en ben in de zon gaan liggen. Me reisgenoot vroeg aan mensen of zei een nummer van een garage konden vinden.
We hadden massel er stond iemand op de rest area die monteur was. Hij werd alleen pas rond 11uur wakker.
Hij heeft de auto opengekregen.
Toen even snel wat gegeten en daarna verder gereden. Onderweg even in een stadje maar een nieuw luchtbed gehaald.

21 maart
Ook vandaag hebben we weer vele km gemaakt

• 21 Maart 2014 - 09:44

Kitty:

Woh Manon gelukkig goed weggekomen in Alice Springs.
    Nog wat fotos kunnen maken van de pinguïns?
    Pas goed op jezelf meissie.
    Nog veel plezier met veel mooie dingen om te zien.
    xxxxx papa en mama

• 21 Maart 2014 - 10:35

Anita De Wit:

Hallo Manon

Wat een belevenissen weer. Leuk om te lezen. Nog veel plezier daar.

• 25 Maart 2014 - 10:01

Mona:

Hi manon wat een belevenissen allemaal zeg. En nu naar bali.... ook weer geweldig. Maar wat is er gebeurt met nieuw zeeland? Heb ik iets gemist?